loading...

پمپ آب كف كش

فروشگاه اينترنتي ويدفكتور در راستاي فروش پمپ آب كف كش فعاليت مي كند.

بازدید : 361
11 زمان : 1399:2

فن پشت بامي


فن پشت بامي معمولا، هوا از قسمت ورودي (inlet)كشيده و ازفلنج خروجي (outlet) به صورت پراكنده به طراف دميده مي شود.

فن پشت بامي به علت صداي كم،مصرف پايين انرژي ونياز فضاي كم جهت نصب از كارايي بسيار بالايي برخوردار ميباشند.ظرفيت تخليه يا هوادهي تا 38000 متر مكعب بر ساعت و فشار تا 1700پاسكال ميباشد. نكته مهم در توليد اين نوع هواكش ها جداول ومشخصاتي استكه بر اساس جداول شركت گبهاردت المان(بي نظيرترين شركت تهويه در سطح بين الملل)محاسبه شده و بر اساس قالبها واندازه هاي دقيق گبهاردت توليد ميگردد.لذا فن پشت بامي توليدي اين گروه صنعتي كيفيت توليدي بالاتري نسبت به ساير اگزاست فن هاي موجود در بازار دارند.
جنس بدنه فن پشت بامي :از ورق گالوانيزه مناسب از 1 تا2/5 ميليمتر، ورق فولادي صنعتي ST-37 ضد سايش از 1 تا 5 ميليمتر،ورق استنلس استيل از 2تا 5 ميليمتر كه ضخامت ان تابع قطر پروانه ميباشد ساخته ميشود.
پروانه:از ورق فولادي صنعتي ضد سايشST-37 با ضخامت مناسب از 1تا 5 ميليمتر توليد شده و سپس با ابزارهاي مختلف توسط دستگاه (fixtures) جمع اوري گرديده و به فلنچها متصل ميگردد.نكته حاءز اهميت ديگر در اين مورد بالانس پروانه ها ميباشد كه معمولا به صورت استاتيك انجام ميشود ولي بالانس پروانه در اين مجموعه علاوه بر استا تيك بوسيله دستگاههاي پيشرفته ديناميكي انجام ميگردد.
الكتروموتور: الكتروموتورهاي استاندارد تكفاز و يا سه فاز ساخت كشورهاي اروپاي غربي از كارخانجات معروف (AEG,SIEMENS,VEM,ABB)و يا الكتروموتور ساخت موتوژن،الكتروژن ايران و يا الكتروموتورهاي ضد انفجار استفاده مي گردد.

اين گروه از هواكش ها نيز در دو مدل، هواكش صنعتي راديال سقفي و فن پشت بامي كلاهكدار يا قارچي از طريق پشت بام يا كانال هائي كه بطور عمودي تا پشت بام نصب شده و داراي تعداد زانوي كمتر با افت فشار پايين هستند مورد استفاده قرار مي گيرند. در مدل هواكش آكسيال صنعتي سقفي (پاورروف) بدليل وجود كلاهك محافظ باران گير در مقايسه با مدل آكسيال صنعتي ديواري با افت فشار ناچيزي (حدودا ۱۰٪) راندمان مورد نياز را تامين مي‏ نمايد.

اين نوع هواكش ها به نام هاي هواكش صنعتي قارچي، فن راديال سقفي، فن پشت بامي ، فن سانتريفيوژ پاورروف نيز در بازار مصطلح مي باشند.

منبع http://donyayefan.ir/products/%d9%81%d9%86-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d9%85%db%8c/

بازدید : 282
11 زمان : 1399:2

هواكش حلزوني فشار قوي در اين نوع هواكش ها، هوا از يكطرف (inlet)با فشار بالاييكشيده و از فلنچ خروجي(outlet) با فشار بالايي به بيرون دميده ميشود. در اين مدل حلزونيهاي صنعتي باتوجه به كار داءم و توليد فشارهاي زياد،متوسط و كم جهت دميدن هوا و ايجاد فشار در صنايع مختلف استفاده ميشود.ودر صورت نياز بصورت اتصال غير مستقيم و كوپلينگي قابل توليد ميباشد. نكته مهم در توليد اين نوع هواكشها جداول ومشخصاتي استكه بر اساس جداول شركت گبهاردت المان(بي نظيرترين شركت تهويه در سطح بين الملل)محاسبه شده و بر اساس قالبها واندازه هاي دقيق گبهاردت توليد ميگردد.لذا سانتريفوژهاي توليدي اين گروه صنعتي كيفيت توليدي بالاتري نسبت به ساير اگزاست فن هاي موجود در بازار دارند. جنس بدنه:از ورق فولادي صنعتي ST-37 ضد سايش از 1 تا 5 ميليمتر،ورق استنلس استيل از 2تا 5 ميليمتر كه ضخامت ان تابع قطر پروانه ميباشد ساخته ميشود. پروانه:از ورق فولادي صنعتي ضد سايشST-37 با ضخامت مناسب از 1تا 5 ميليمتر توليد شده و سپس با ابزارهاي مختلف توسط دستگاه (fixtures) جمع اوري گرديده و به فلنچها متصل ميگردد.نكته حاءز اهميت ديگر در اين مورد بالانس پروانه ها ميباشد كه معمولا به صورت استاتيك انجام ميشود ولي بالانس پروانه در اين مجموعه علاوه بر استا تيك بوسيله دستگاههاي پيشرفته ديناميك انجام ميگيرد. شاسي:از پروفيل هاي L يا U ساخته شده و سپس رنگ ميشود. الكتروموتور:الكتروموتورهاي استاندارد تكفاز و يا سه فاز ساخت كشورهاي اروپاي غربي از كارخانجات /معروف (AEG,SIEMENS,VEM,ABB)ويا الكتروموتور ساخت موتوژن،الكتروژن ايران ويا الكتروموتورهاي ضد انفجار استفاده ميگردد. جهت سفارش شايسته است به نكات زير توجه شود: 1. جهت مكش وقتي از جلو نگاه ميكنيم از سمت چپ هوا را ميكشد يا از سمت راست. 2.زاويه فلنج خروجي نسبت به افق كداميك از حالات زير ميباشد.

بازدید : 296
11 زمان : 1399:2

وجود هواي پاك در كارخانه ها و محيط هاي صنعتي اهميت فراواني دارد، بنابراين هواكش هاي صنعتي به عنوان يك عضو جدايي ناپذير در سوله ها و كارخانه ها استفاده مي شوند. در واقع با انجام فرآيندهاي شيميايي امكان دارد آلاينده هايي در محيط ايجاد شوند كه براي سلامتي افراد مضر هستند بنابراين وجود فن صنعتي در اين مكان ها ضروري مي باشد. تيم تك وات در اين مقاله شما دوستان را با هواكش صنعتي و ساختار تهويه صنعتي و انواع هواكش صنعتي آشنا مي سازد.

فن يا هواكش صنعتي يك دستگاهي است كه به منظور تهويه هوا در محيط هاي مختلف كارگاهي و كارخانه اي كاربرد دارد و داراي قابليت جابه جايي هواي آلوده به گاز و دود را با هواي تازه مي باشد.

اجزاي هواكش صنعتي مانند نوع خانگي به شرح زير مي باشد :

  • يك الكتروموتور
  • پروانه
  • قاب يا محفظه

اندازه تهويه صنعتي معمولا بزرگتر از هواكش خانگي است، قدرت موتور نيز در هواكش صنعتي به دليل قابليت جا به جايي حجم بيشتري از هوا، بيشتر مي باشد.

فن ها با توجه به مسير ورود جريان هوا به سه دسته تقسيم مي شوند:

  • فن محوري
  • فن گريز از مركز
  • فن متقاطع

انواع هواكش صنعتي در گروه فن هاي محوري قرار دارند.
هواكش صنعتي داراي پره هايي مي باشد كه به موازات محور چرخش تيغه ها هوا را به حركت درمي آورند و قطر اين هواكش ها معمولا از 300-400 ميلي متر تا 1800-2000 ميليمتر است.

به خاطر بسپاريد كه هواكش هاي محوري كه در صنعت به آن ها هواكش آكسيال مي گويند، در سه نوع متفاوت توليد مي شوند كه در ادامه به آن ها ميپردازيم :

  1. هواكش صنعتي پروانه اي
  2. هواكش صنعتي لوله محوري
  3. هواكش صنعتي پره محوري

هواكش صنعتي پروانه اي :

ساختار اين هواكش ساده مي باشد و از دو ، چهار يا شش پره تشكيل شده است كه در اندازه هاي كوچكتر پروانه ها مستقيم به الكتروموتور اتصال پيدا مي كنند و در اندازه هاي بزرگتر پروانه ها از طريق يك تسمه به موتور متصل مي شوند ، در هواكش صنعتي پره ها معمولا فلزي مي باشند و به منظور حجم هواي زياد و فشار استاتيك كم كاربرد دارند.

هواكش صنعتي لوله محوري :

اين هواكش عملكرد بهتري نسبت به تهويه پروانه اي دارد و به لحاظ شكل ظاهري شبيه به مدل پروانه اي است و تنها تفاوت در اين است كه پروانه ها و الكتروموتور به جاي قرار گرفتن در يك قاب بيروني در يك محفظه استوانه اي شكل قرار دارند ، اين نوع فن صنعتي در فشارهاي متوسط و جريان بالا كاربرد دارد.

هواكش صنعتي پره محوري :

اين نوع تهويه مانند مدل قبل است و تفاوت آن وجود پره هاي راهنما در ساختار آن مي باشد. اين هواكش ها معمولا جايگزين هواكش هاي گريز از مركز هستند به اين دليل كه فضاي كمتري را نسبت به آن ها اشغال مي نمايند.

هواكش صنعتي گريز از مركز :

نوع ديگري از هواكش صنعتي است كه در مكان هاي خاصي استفاده مي شود. فن هاي گريز از مركز داراي يك جز متحرك به نام پروانه مي باشند كه از طريق محوري به مجموعه تيغه ها متصل شده است و عملكرد آن اينگونه است كه هواي بيرون را به درون خود مي كشد و با چرخاندن تيغه ها آن را با شدت زيادي به بيرون مي راند. اين تهويه صنعتي در فشارهاي بالا و در شرايط سخت مثل درجه حرارت بالا و آلودگي زياد كاربرد دارد.

هواكش هاي صنعتي با توجه به محلي كه استفاده مي شوند شامل انواع متفاوتي هستند. نوعي از اين سيستم هاي تهويه در كارگاه ها و سوله ها مورد استفاده قرار مي گيرند كه هواكش تاسيساتي نام دارند ، اين هواكش ها از اصلي ترين دستگاه هايي هستند كه در سالن هاي مرغداري و گلخانه ها استفاده مي شوند.

هواكش تاسيساتي تسمه اي :

از انواع پركاربرد هواكش هاي صنعتي مي باشد زيرا داراي طراحي مناسب و عملكرد صحيح در جا به جايي هوا است و در دو سايز 140 در 140 يا 100 در 100 در بازار عرضه مي شود.

هواكش تاسيساتي كوپل :

كارايي اين نوع هواكش در سالن هاي كوچك است و داراي قيمت مناسب ، بدون لرزش و كم صدا مي باشد.

هدف از تهويه :

  1. جلوگيري كردن از افزايش تراكم آلاينده و نرسيدن به حد اشتعال و انفجار
  2. كاهش دادن تراكم آلاينده به زير حد استاندارد

انواع تهويه صنعتي :

  • سيستم تهويه ترقيقي
  • سيستم تهويه موضعي تخليه

تهويه ترقيقي يا عمومي :

رقيق سازي از روش هاي كنترل آلودگي مي باشد.در اين تهويه كارگر با آلاينده تماس پيدا خواهد كرد.

اهداف تهويه ترقيقي:

  1. كنترل دما، رطوبت و بو
  2. تعويض هواي محيط كار به طوري كه تراكم آلاينده هاي موجود به زير حد مجاز برسد.

تهويه موضعي تخليه اي :

اين سيستم به منظور به دام انداختن آلاينده در منبع يا نزديك به منبع توليد ، قبل از اين كه آلاينده زمان انتشار در هواي محيط كار را پيدا كند استفاده مي شود. در واقع در هنگامي كه آلاينده بيشتر از حد مجاز باشد و كارگر نبايد با آلاينده مواجه شود.

امروزه هواكش هاي صنعتي در مدل هاي مختلف و با قدرت هاي متفاوت توليد و به بازار عرضه مي شوند و مشتريان مي توانند با توجه به سليقه خود در انتخاب كردن شكل ظاهري هواكش ، متناسب با مكاني كه مي خواهند از اين تهويه ها استفاده كنند موتورهايي با قدرت هاي مختلف را انتخاب كنند. به خاطر بسپاريد بايد قبل از خريدن اين محصولات اطلاعات مناسب راجع به نحوه نصب، ميزان سروصدا، درجه حفاظت و ميزان مقاومت آن ها در برابر رطوبت و گردوغبار داشته باشيد تا محصول مورد نظرتان را به درستي انتخاب كنيد. تيم تك وات در اين راستا به شما كمك مي كند.

منبع: https://takwatt.com/industrial-fans/

بازدید : 312
11 زمان : 1399:2

هواكش خانگي

هواكش خانگي : امروزه انواع هواكش و تهويه خانگي در طرح ها و مدل هاي متفاوتي براي انواع سليقه ها توليد و به بازار عرضه مي شوند. به همين دليل بهتر است در انتخاب آن ها به نكات مختلفي توجه نماييم.

جابه جايي و تهويه هوا از قديم تا به امروز توجه انسان را به خود جلب كرده است.

جالب است بدانيد در قديم از روش ها يا هواكش هاي قديمي براي تهويه و جا به جايي هوا استفاده مي كردند، در گذشته تهويه هوا بدون استفاده از هواكش خانگي يا سيستم هاي مكانيكي تهويه هوا انجام مي شده است.

به اين صورت كه در يك محيط راه ورود و خروج هوا را فراهم مي كردند تا هوا به راحتي در جريان باشد.

اما امروزه با پيشرفت علم، صنعت و تكنولوژي سيستم هاي تهويه قوي جايگزين روش هاي قديمي شده اند.

تهويه در مكان ها و محيط هاي متفاوت اهميت زيادي دارد، چون در بهداشت يك محيط تاثير بالايي دارد و همچنين در سلامتي و تنفس انسان نيز تاثير به سزايي دارا است.

استفاده از هواكش خانگي در يك محيط باعث مي شود كه هواي سنگيني كه بر اثر انجام فعاليت و يا وجود رطوبت ايجاد شده است به بيرون از آن محيط انتقال پيدا كند و يا با هواي تازه اي كه در بيرون وجود دارد جايگزين شود.

اين سيستم ها المان هاي جدايي ناپذير يك ساختمان يا محيط به حساب مي آيند. براي همين منظور هواكش ها در مدل ها و كاربري هايي متفاوت ساخته و وارد بازار مي شوند. مثل هواكش خانگي، هواكش هاي صنعتي، هواكش هاي تاسيساتي و

استفاده از هواكش خانگي در مكان هاي اداري، مسكوني و تجاري لازم است زيرا در هر محيط جابه جايي و جريان داشتن هوا يك اصل مهم است كه بايد به آن اهميت داد.

به طور كلي هدف اصلي از استفاده هواكش خانگي، به وجود آوردن كيفيت لازم براي هواي داخل ساختمان است.

يعني تهويه خانگي مثل يك پاك كننده عمل مي كند و با استفاده از سيستم هاي مكشي يا دمندگي هواي آلوده و مرده را از محيط خارج و يا دور مي كند.

انواع هواكش خانگي و كاربرد آنها

هواكش ها را با توجه به كاربردشان به دو دسته تقسيم ميكنند :

هواكش خانگي

اندازه هاي هواكش هاي خانگي نسبت به نوع صنعتي كوچكتر و ساختار آن ها نيز ساده تر هستند و تعداد پره هاي آن ها ممكن است از دو پره به بالا باشد.

هواكش صنعتي

به منظور ساختن تهويه هاي خانگي به طور معمول از فن هاي محوري استفاده مي كنند.

همان طور كه مي دانيد فن ها هوا را جا به جا مي كنند.

در ساختمان داخلي آن ها اجزاي زير وجود دارد:

الكتروموتور

پروانه

قاب خارجي

طراحي داخلي سيستم هواكش خانگي به اين صورت است كه جريان هوا به صورت موازي با محور اصلي هواكش وارد آن مي شود.

كارايي و راندمان اين هواكش ها به طور معمول 70 الي 80 درصد مي باشد.

هواكش هاي محوري كه در صنعت هواكش آكسيال نام دارند در سه نوع مختلف به شرح زير توليد مي شوند:

1. هواكش خانگي پروانه اي

هواكش خانگي پروانه اي ساده ترين نوع هواكش محوري مي باشد. تعداد پروانه آن معمولا از سه تا شش پره است.

معمولا جنس اين پره ها فلزي و يا پلاستيكي مي باشند كه در يك قاب خارجي قرار مي گيرند و به صورت مستقيم يا غير مستقيم به الكتروموتور اتصال پيدا كرده اند.

2. هواكش خانگي لوله محوري

ساختمان و عملكرد اين هواكش ها مانند هواكش پروانه اي مي باشد و تنها تفاوت آن اين است كه پروانه ها و الكتروموتور به جاي قرار گرفتن در يك قاب خارجي درون يك محفظه استوانه اي شكل قرار گرفته اند.

اين نوع فن ها بيشتر در صنعت كاربرد دارند و استفاده آن ها به عنوان هواكش خانگي كمتر مي باشد.

3. هواكش خانگي پره محوري

ساختمان فن هاي محوري مانند هواكش لوله محوري است و تفاوت آن ها اين است كه در آن ها قبل از هواكش پره هاي راهنما اضافه مي شوند و تعداد اين پره ها بيشتر از انواع ديگر مي باشد.

نكات مهم در هنگام خريد هواكش خانگي

هواكش خانگي را در محيط هاي داخلي استفاده مي كنند، بنابراين توليد سروصداي آنها اهميت زيادي دارد، در واقع بايد در هنگام خريد از انواع هواكش خانگي با صداي كم تر استفاده كرد.

نكته ديگر توجه به درجه حفاظت آن ها در برابر رطوبت و گرد و غبار است. همچنين در انتخاب يك تهويه خانگي بايد به محل نصب آن كه روي ديوار يا روي شيشه پنجره است توجه نمود.

همچنين رنگ آن ها و جنس پره ها كه ممكن است فلزي يا پلاستيكي باشند به نظر مشتريان بستگي دارد و قابل تغيير است.

در انتخاب هواكش در حمام ها نيز به نكات زير دقت كنيد :

در واقع از هواكش ها در حمام به دليل وجود رطوبت شديد در حمام استفاده مي شود تا راه خروجي براي آن ايجاد شود و از ايجاد نم، زنگ زدگي شيرآلات و نيز رشد قارچ ها جلوگيري كند.

اندازه ي مناسب را انتخاب كنيد. در زمان خريد اندازه ي دريچه ي هواكش و يا اندازه ي پنجره را در نظر داشته باشيد.

از هواكش هاي تايمردار استفاده كنيد. زيرا بهتر است هواكش بعد از استحمام به مدت 20 تا 30 دقيقه روشن بماند تا قادر باشد بخارات ايجاد شده را از محوطه حمام خارج كند.

انتخاب تهويه با قدرت مكش مناسب. قدرت مكش هواكش بايد با حجم و متراژ حمام متناسب باشد.

منبع : https://www.delgarm.com/scientific/do-you-know/185963-%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C

بازدید : 270
11 زمان : 1399:2

شناخت انواع فن و مباني آن لازمه يك سيستم كار آمد تهويه هواي سرد ، گرم و تخليه هوا انتخاب و كاربري مناسب فن است . نوع فن هاي كه عموما مورد استفاده هستند شامل نوع سانتريفيوژ و نوع محوري اكسيال است. centrifugal fanدر اين هواكش ها، هوا از بخش پروانه به سمت پره ­ها حركت كرده و انرژي جنبشي آن زياد مي­شود. اين انرژي جنبشي قبل از ورود به بخش discharge به انرژي فشاري تبديل شده و در نتيجه فشار هوا بالا مي­رود. هوا به صورت شعاعي اي( گريز از مركز )در اطراف پروانه پرتاب مي شود براي جهت دادن به حركت و فشار ايجاد شده نياز به يك محفظه حلزوني شكل است. axial fan فن­هاي اكسيال( محوري)، همانطور كه از نامشان پيداست، جريان هوا را در طول محور خود به حركت درمي­آورند. هوا پس از عبور از پره­ ها، در اثر نيروي ليفت حاصل از ايروديناميك، پرفشار شده و تغيير مسير مي­دهد و پس از عبور از مسير خروجي مجددا تغيير جهت داده و در نهايت در مسير سرعت ورودي به فن، از آن خارج مي­شود. اين فن­ ها توانايي توليد فشارهاي بالا را با بازده زياد داشته و با بيشتر شرايط فرايندها كاربردي سازگاري دارند كه اين يكي از مزيت­هاي مهم نوع از فن ها مي­باشد. فن­هاي سانتريفوژ بر اساس نوع پره به چند دسته زير تقسيم مي­شوند: پره­ هاي ايرفويل (AF ) پره هاي Airfoil (AF) يا داراي سطوح و لبه هاي صاف و صيقلي هستندكه اين باعث مي شود تا آشتفتگي turbulence به ميزان زيادي كاهش يافته اين شرايط كاهش عمده اي در ميزان صدا ايجاد شده و افزايش بازده سبب مي شود. منحني راندمان فشار استاتيك، دبي يا جريان گاز انحنا رو به عقب ( BC )backward curved در اين نوع فن ها گردش پروانه در جهتي است كه پشت به انهناي داخلي تيغه ها يا پره ها است . فن­ هاي BC داراي راندمان كمتري نسبت به فن­ هاي ايرفويل هستند و مي­توانند گازهاي كه داراي ذرات هستند را نيز انتقال دهند. چنانچه غلظت مواد همراه سيال يا گاز بالا باشد پره­ هاي شعاعي يا مستقيم در نوك مناسبتر مي باشند. صاف رو به عقب ( BI ) Backward Inclined مقايسه عملكرد FC و فن هاي BI، براي سرعت دوران (S) مشخص سرعت هوا (V) در مقايسه دوران پروانه BI به صورت قابل ملاحظه اي از يك پروانه FC بيشتر است . بنابراين، هنگامي كه يك فن BI انتخاب شده است با هدف رسيدن به همان د بي يا جريان هوا، بايد آن را در حدود دو برابر سرعت يك فن FC براي عملكرد مشابه انتخاب نمود. با وجود اين، نياز برق ورودي فن BI كمتر است ، اغلب آن را به يك انتخاب كارآمد تر بدل مي كند.اين افزايش سرعت دوران مستلزم آن است كه با يك شفت بزرگ تر و تحمل و استحكام بيشتر ساخته شود، بالانس بودن پروانه نيز از اهميت زيادي برخوردار مي شود . اين ساختار باعث مي شود تا اين نوع فن داراي توان جابجايي بالا هاي هوا يا گاز را همزمان با فشار استاتيك قابل توجه داشته باشد . منحني راندمان دبي و فشار فن BI اولين چيزي كه بايد در مورد فن گريز از مركز در نظر گرفته شود اين نكته است انحناي تيغه هاي پروانه در جهت چرخش پروانه است. به همين علت به آن انحنا رو به جلو Forward Curved (FC) گفته مي شود . فن هاي FC در سرعت هاي نسبتا كم را اندازي و براي توليد حجم هوا ي بزرگ و درمقابل فشارهاي استاتيكي نسبتا پايين استفاده مي شود. واضح است كه ذاتا ساختار پروانه فن منحني رو به جلو به اين پروانه اجازه نمي دهد تا به سرعت آن در حدي افزود تا توليد فشار استاتيك بالا نمايد . شكل منحني تيغه FC باعث يك حركت رو به جلو به هوا توسط سطح نوك تيغه به همراه سرعت چرخش پروانه (S)، باعث پرتاب هوا در سرعت نسبتا بالا (V) خواهد شد. فشار استاتيك توليد شده توسط فن تابعي از حركت رو به جلو از هوا در نوك تيغه يا همان پره است. فن FC در جريان هوا و فشار استاتيك محدود، در سرعت هاي دوراني پايين تر از انواع ديگر از كار مي كند . منحني راندمان فشار استاتيك دبي فن FC فن هاي پروانه اي(propeller) فن­ هاي پروانه ­اي، يكي ساده ­ترين انواع فن ­هاي محوري هستند كه براي ايجاد جريان­هاي هوا ،فلويا دبي بالا و فشار كم كاربرد داشته و عموما در سيستم­هاي تهويه مورد استفاده قرار مي­گيرند. از آنجاكه فشار توليدي اين فن­ها كم بوده نياز به كانال­ها و مجراهاي بزرگ نداشته و به دليل ساختار ساده پروانه كه معمولا داراي دو يا چند تيغه يا پره از جنس سبك است، هزينه اين فن ­ها پايين بوده و همچنين قادرند جريان را در جهت معكوس نيز توليد كنند اين­ فن­ ها را مي­توان هم بطور مستقيم و هم بوسيله تسمه به موتور متصل نمود. از معايب آنها، ايجاد سر و صداي نسبتا زياد و بازده انرژي پايين مي­باشد. فن محوري لوله اي (Tubeaxial) فن­ هاي محوري-لوله­ اي، نوعي از فن­هاي محوري هستند كه پره ­هاي فن در محفظه استوانه اي قرار دارد. در اينفن­ها، با بهبود پارامترهاي جريان ورودي، فشار و بازده بالاتري حاصل مي­گردد. اين فن­ها براي توليد فشارهاي متوسط و جريانهاي ،دبي بالا كاربرد دارند. فن محوري پره اي (Vaneaxial Fans) فن­ هاي محوري-پره ­اي، نوع پيچيده­تري از فن­هاي محوري هستند كه پره­ها داخل لوله استوانه­اي بگونه­اي قرار دارند كه با تغيير الگوي جريان، و انرژي جنبشي جريان ورودي را به فشار تبديل مي­كنند. اين فن­ها نسبت به ساير فن­هاي محوري داراي بازده بيشتري بوده و براي توليد فشارهاي متوسط تا بالا مورد استفاده قرار مي­گيرند. چنانچه پره­هاي آنها از نوع airfoil باشد بازده آنها به بيش از 85% خواهد رسيد. *************************************************************************************************

تعداد صفحات : 348

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3482
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 99
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 602
  • بازدید سال : 8706
  • بازدید کلی : 830130
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی